Η ΣΤ’ Δημοτικού του Δ.Σ. Βλαχάτων , με τη δασκάλα της τάξης, Τόνια Αυγουστάτου, στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων ασχολήθηκε στον τομέα της επιχειρηματικότητας / πρωτοβουλίας με τη δημιουργία επιτραπέζιου παιχνιδιού με θέμα τον αθλητισμό και κυρίως τον αθλητισμό των ΑμεΑ ατόμων.
Στους στόχους του προγράμματος συγκαταλέγονται η ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της συνεργασίας, των αξιών του εθελοντισμού , της ενσυναίσθησης, της συμπερίληψης και των καλλιτεχνικών δεξιοτήτων. Η προσπάθεια αποτιμήθηκε πολύ θετική σαν μια ποιοτική εμπειρία που συνδύασε την παιχνιδοκεντρική μάθηση ,τα παιχνίδια ρόλων, τη μέθοδο επίλυσης προβλήματος και το learning by doing με την απόκτηση γνώσεων γύρω από το προς διαπραγμάτευση θέμα.
Οι μαθητές και η δασκάλα τους σχεδίασαν το παιχνίδι ακολουθώντας τα βήματα του εκπαιδευτικού σχεδιαστικού οδηγού του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας που διοργάνωσε τον « 3ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργίας Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Αφηγηματικού Παιχνιδιού» στον οποίο και πήραν μέρος.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Το όνομα του παιχνιδιού είναι εμπνευσμένο από έναν αρχαίο ελληνικό μύθο των Μυρμιδόνων που ήταν αρχικά μυρμήγκια σε έναν κούφιο κορμό δέντρου στην αρχαία Αίγινα τα οποία ο Δίας μετέτρεψε σε ανθρώπους και αργότερα εξελίχθηκαν σε τρομερούς πολεμιστές. Από αυτούς προήλθε και ο Αχιλλέας που τέθηκε επικεφαλής τους.
«Μυρμιδόνες-Παραμυρμιδόνες» ονομάζεται και ο αθλητικός σύλλογος του οποίου μέλη είναι αθλητές και παραθλητές και έχει σαν όραμά του την κοινωνική συμπερίληψη χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς. Κάθε παίκτης/τρια είναι αθλητής/τρια ή παραθλητής/τρια, μέλη του συλλόγου αυτού. Το παιχνίδι έχει ανταγωνιστικό και συνεργατικό χαρακτήρα και είναι για 2-4 παίκτες, ηλικίας 9 ετών και πάνω.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Οι παίκτες ανταγωνίζονται μεταξύ τους για την κατάκτηση της 1 η ς, 2 ης , 3 ης θέσης κινούμενοι πάνω σε ένα ταμπλό σε σχήμα στίβου απαντώντας σε ερωτήσεις αθλητικών γνώσεων σχετικές με αθλητισμό και παραθλητισμό. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η παρακολούθηση ενός βίντεο σχετικού με 10 παραολυμπιακά αθλήματα. Ακόμη, έχουν έναν κοινό , συνεργατικό στόχο: Tη συλλογή πόντων που θα τους εξασφαλίσουν συμφωνίες με χορηγούς για τη διεύρυνση των αθλητικών εγκαταστάσεων με περισσότερα γήπεδα και τη μεταφορά των αθλητών/παραθλητών στο γήπεδο με βαν.
Στο στάδιο του playtesting, το επιτραπέζιο παίχτηκε και από μαθητές της Ε’ τάξης του σχολείου με σκοπό τα χρήσιμα προς βελτίωση σχόλια, κάτι που συνέβαλε στη θετική συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας.
Το αποτέλεσμα ήταν πολύ όμορφο, οι συνδημιουργοί το χάρηκαν πολύ και τα σχόλια των μαθητών που πήραν μέρος στο playtesting ήταν πολύ ενθαρρυντικά!
Για αυτή τη συμμετοχή, απονεμήθηκε στο σχολείο μας η τιμητική διάκριση της « εύφημου μνείας», μεταξύ 120 συμμετοχών με υψηλό επίπεδο συναγωνισμού. Στην κατηγορία «δημοτικό σχολείο» απονεμήθηκαν τρία βραβεία και πέντε μνείες. Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες!